Ett skepp kommer lastat

När jag va hemma me bebisen på förmiddagen passade jag på att fixa klart paketet å julkorten. När min värdmamma kom hem åkte jag direkt till posten för att skicka iväg allt. Nu är både kort å paket påväg till mina nära å kära i Sverige =)
Senare blev de skjutsningar både hit å dit me barnen å efter middagen åkte jag till gymmet. Har ju haft ett avbrott nu eftersom jag va sjuk förra veckan, men de kändes skönt att vara tillbaka.
Blev en dusch å sen tittade jag på en serie tillsammans me "10". Nu sitter jag me en Ben & Jerrys framför tvn å ska snart sova. Skönt!

Ett av mina uppdrag jag hade planerat under mitt år här var att beställa de absolut största dom har på Mc Donalds för att se hur storleksskillnaden är på menyn här i USA jämfört me Sverige. Jag å Jenny bestämde oss för att utforska saken i söndags när vi var i city. Vi beställde de största dom hade, å till vår förvåning va hamburgaren inte större än i Sverige. Den va långt ifrån så stor som man föreställer sig. De enda jag kan tänka mig är större är pommes fritesen å drickan. Inte ska dom väl vara helt som oss svenskar ändå, ngt måste dom ju överdriva me ;)
Så tyvärr Johan, måste jag göra dig besviken. Inga as till hamburgare här inte..

Miss you all, take care
love Jessica


Den största menyn ett amerikanskt Mc Donalds har att erbjuda


Stora pommes frites! Är dom så stora i Sverige..?


Broadway Comedy Club
Vi satt längst fram. De enda hosten kunde på svenska va "Snuten kommer" för han har tydligen pluggat i Sverige.


Jag å Jenny påväg hem genom ett julbelyst Times Square


Kommentarer
Postat av: johan

fnuttigt... aha ett land mindre att besöka då.. :(

2009-12-10 @ 14:47:25
Postat av: jess

haha men de finns annat att prova på här, som dom gigantiska pizzorna ;)

2009-12-10 @ 19:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0