Dödstrött

Dagen spenderade jag mest framför tvn. Jag hade bebisen i stort sätt hela dagen, men undantag för en timme runt lunch. Jag har känt mig trött å seg hela dagen. Känns som att jag är påväg att åka på nå skit igen. Blir tokig, va är de här?! Jag som nästan aldrig är sjuk, å då ljuger jag inte. Ända sen halsflussen i somras, veckorna innan jag åkte hit har jag varit sjuk till å från. Tippar på att de är mkt just för barnen. Att ha småbarn kring sig 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, sätter sina spår. Min kropp har än inte vant sig vid alla små baciller som allt som har me skolor å dagis att göra.
Mitt på dagen kom mormorn hit å åt lunch me mig å mamman. På eftermiddagen klädde jag på mig å bebisen en drös me varma kläder för att plocka av "5" från bussen å sen ta en promenad till skolan å plocka upp "8". De va fint väder, solen sken från en nästan klarblå himmel, dock va vinden isande. Ruskigt kallt trots solens strålar.
När vi kom hem vart de läxor, jag lagade middag å vi åt när "8" va hemma från dansen igen. De vart den berömda laxen som min värdmamma bad mig laga till. Inget illamående den här gången, men jag kan säga att de växte i munnen. Skippade vitlökspulvret, kan vara de som räddade min stackars lilla magen från spykänsla.
Efter middagen la jag mig på soffan i vardagsrummet å tittade på när barnen klädde sin egna lilla gran. Min värdmamma kollade till så jag va okej. "Jaja, bara trött" svarade jag. Å mkt riktigt måste jag ha slumrat till för jag vaknade av att "5" pussade mig, världens blötaste puss rakt över munnen å större delen av näsan. Hon fortsatte me ett x antal lååång pussar på min kind. Väldigt sött, men när jag kände att mitt huvud var nerpressat i soffkuddarna pga av trycket tackade jag för all kärlek å gick ner å bytte om. Jag trotsade min trötthet å åkte till gymmet. Innerst inne vet jag att de är en källa till min brutala trötthet. Jag måste komma igång igen. Thanksgivingveckan är över. Dags att köra på inför julen!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: m

Hej hjärtat. Vilka härliga människor du bor med. Jag har precis dragit ut mig själv för en springrunda. men blä vad tungt de är att komma igång. Ha de fint saknar dig! LOVE

2009-12-02 @ 15:25:52
Postat av: jess

dom är toppen =) önskar du kunde träffa dom! ah fy.. nu är jag ju nere i botten igen, gick ju å blev sjuk. så typiskt =(

saknar dig! kärlek

2009-12-04 @ 03:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0