Busy Busy

Har varit på uppdatering i helgen.. I lördags ringde klockan 9.30. Jag hade skypedate me mamma  å sandra/johan på morgonen innan jag gick upp, duschade å åt frukost. Jag tog mig i regnrusket till Long Islands största köpcenter för julshopping. Gabi kom dit en stund men åkte hem ganska snart å sen kom Emma, Emilie å Evylyn. Inte hittde jag mkt julklappar, men kom iaf hem me ett par Ugg:s till mig själv =)
Vi åkte hem till mig, lämnade bilen å åkte till kina restaurangen för en maffig middag. 3-rätters blev de kvällen till ära! Vi skyndade oss hem till Evylyn där de blev upp-piffning å ombyte. Några hus längre ner på gatan gick vi på "förfest" hos där en kompis till Emilie va. Framåt halv 12 kanske klockan va, gick vi till The Inn där de va ganska fullt me folk. Rikigt kul hade vi å svenska hitar tillägnades "the swedes". Vi avslutade festen där förfesten hållits å kom inte hem förrän i gryningen.
Själv gick jag upp redan vid 10 för att åka in till city där jag mötte upp Jenny. Vi började me att utbyta julklappar. Av mig fick hon ett par hängslen å av henne fick jag chokladpingviner, ett gulligt kort å en frukosr/lunch. Tack ♥
Vi körde lite julshopping å tog oss sen till Rockefeller Center i hopp om att kunna ta del av skridskoåkningen. Men till vår besvikelse va kön på tok för lång för att vi skulle känna oss motiverade nog att ge oss på den. Vi bestämde oss att komma tillbaka lite senare på kvällen (vilket visade sig vara förgäves).. Men de lät inte stoppa vår lycka. Vi ägnade ist de mörkare timmarna åt att titta på alla julskyltningar å belysningar som lyste upp NY.
När vi sen insåg att jag totalt blandat ihop både tider å dagar fick vi bråttom till showen vi skulle på. Vi trodde vi hade köpt biljetter till en inspelning för en show, men de här visade sig vara live stand up comedy på The Broadway Comedy Club. Ca 2½ timmes underhållande, för nog va dom flesta riktigt bra. Å tro de eller ej, men av alla sittplatser som fanns hamnade ett ungt svenskt par, på weekendresa i NY, precis brevid oss. Så sjukt.
När jag lämnade tåget vid strax efter 1 på natten för att gå hem va de iskallt å frostigt. Jag stupade ner i sängen klockan 2, me bara 5 timmars sömn framför mig. Men efter en lyckad helg som denna är sömnbirst givet.

Miss you all, take care
love Jessica

Hade tänkte lägga upp lite bilder oxå, men min värdmamma har mitt minneskort me sig till CVS å printar ut bilder i detta nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0