Au Pair Meeting

Hann me rätt mkt idag faktiskt. På morgonen efter att ha badat bebisen så gjorde jag småflickornas tröjor som jag ska ge dom i julklapp. Jag bestämde mig för att köpa t-shirtar å stryka på tryck på dom. Ville inte köpa leksaker eftersom dom redan har så mkt å dessutom kommer få en massa av sina föräldrar i julklapp, å vanliga kläder är ju lite tråkigt. Så då bestämde jag mig för att göra egna. Skrev deras namn på dom å lite annat. Min värdmamma gillade idén å när dom va klara tyckte hon dom blev väldigt fina å att de va fint gjort av mig. Så jag hoppas de går hem hos barnen oxå! De vart lite paketinslagning å annat fix efteråt.
"5" kom hem å jag tog me både henne å bebis för att hämta "8" i skolan. Skönt som de är så har dom inga läxor den här veckan, så vi slappade lite framför tvn innan de va dags att skjutsa till dansen å sen börja me maten.
Nu ikväll hade vi au pair-möte hemma hos vår LCC-familj. De va ett "jul-möte" så alla hade me sig en present som vi sen fick en varsin av. Jag fick ett presentkort på Starbucks, vilket kommer att komma väl till användning nu när Gingerbread-latte finns under juletid! Jag, Emilie å Emma åkte vidare till Dunkin för en kaffe. Jag har ont i både mage å käkar efter allt skratt å flams! Så kul man kan ha ibland alltså.

Julen närmar sig. Jag kan inte fatta de. Jag har nog inte fattat de heller. Här sitter jag, på andra sidan jorden, utan min familj, som jag annars alltid firar me. Julkänslan vill inte riktigt komma på samma sätt som de gör där hemma. Samtidigt som jag är både lycklig å spänd att få spendera julen här, men en värdfamilj som är guld värd, så kan jag inte låta bli att tänka på va jag missar där hemma. De kommer verkligen bli annorlunda i år.
Den 24:e december 2009 kommer faktiskt att göra lite ont.

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer
Postat av: Syster

Du kommer inte missa ngt ju du ska ju vara me på skype!! =)

Jag saknar dig helt sjukt mycke å d kommer kännas löjligt tomt imorgon, men d e bara en jul d gäller. sen MÅSTE du vara hemma alla andra. bara så du vet.

älskar dig massa massa massa min lilla gullfia!!

pussar å kramar från storasyster

2009-12-23 @ 09:13:11
Postat av: Tezzan

bara så du vet så sa Sandra igår att du inte kan fortsätta flänga runt efter det här året för du har faktiskt förpliktelser mot din syster att stanna hemma :P jag och irre höll kanske inte riktigt me men fan jag skulle nog skälla på helena ganska bra oxå om hon lämna mig ett helt år!

2009-12-23 @ 10:24:00
Postat av: Morbror

Tack för julkortet. Det var jättefint. Och så vill vi alla önska dig en riktigt god jul och ett gott nytt år.

Kramar Morbror, Ulrica och alla kusiner.

2009-12-23 @ 10:40:23
URL: http://www.dsprotection.se
Postat av: jess

syster; sant =) men fan va surt de är att paketet jag skickat inte kommit ännu... blir så ledsen. men ni får fira jul en gång till sen me mina paket, å skypa me mig samtidigt, så fort dom kommit! jag lovar, inga fler jular ska jag vara borta. älskar dig så himla jätte mkt! ses i morrn på skype. pussar å kramar!



tezzan; haha jo hon verkar se de här som ett straff mot henne. jag försöker ju bara vidga mina vyer ;) fast jag skulle inte heller vara glad om de va hon som åkte ngnstans.



morbror; varsågoda! va kul att ni gillade de =) tack så mkt, å desamma till er! kramar till er alla

2009-12-23 @ 19:51:54
Postat av: m

ja ville bara titta förbi och säga God Jul. Ha en fin dag. massa kramar

2009-12-23 @ 23:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0