you name it, we got it

Dagen var fylld med lektioner idag. Allt om barnens hälsa till hur man ska tvätta händerna (som om jag inte vet hur man gör, jag är ju expert) Men vi hade dock en skön lärare! Mrs Marie, en äldre dam me krut i. "Otippat" nog tipsa hon om hennes Snack Shack där hon säljer massa godis å snacks. Hon uppmuntrade oss att handla så mkt som möjligt där å ville se borden fulla med snacks under lektionerna. Helt fantastiskt roligt måste jag säga!
Vart en kväll med Sing Along i stora hallen. Alla länder skulle sjunga en typisk barnlåt från deras land å även göra en dans till. Vi svenskar körde Små grodorna, vilken succé ;P
Träffade även min LCC idag, som presenterade mig för min hostfamily mammas systers au pair, från Brasilien. Pratade även med mamman i telefon idag, å även deras nuvarande au pair som jag kommer hinna träffa.
Orkar inte med ett långt inlägg idag eftersom de börjar bli sent här, eller sent i huvudet fortfarande iaf. Men jag lovar att uppdatera så ofta som möjligt.

Miss you all and take care,
love Jessica

Ps ; precis när jag skrev klart de här inlägget så gick brandlarmet! de kom en polisbil, två brandbilar, två firesecurity (eller ngt sånt) å en public security bil. värsta pådraget! men de va lugnt så vi fick gå in igen efter ca 10 min, men vi fick iaf se amerikanska poliser å brandmän haha hörde att ngn som jobba här fundera på om de bara va ett trick från ngn au pairs sida för att få se detta =P vem vet ; Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0