The start of a journey

Allt började när jag gick i nian. Vi skulle skriva ett cv som vi skulle hitta på. Vi skulle alltså använda vår fantasi å skriva saker som vi då önskade att vi kunde ha på vårt cv i framtiden. Jag funderade å kom fram till att au pair är något jag verkligen skulle vilja uppleva. Den tanken släppte jag aldrig riktigt.
I höstas började jag verkligen att fundera på de ännu mer. Studenten närmade sig å jag visste att jag inte var sugen på att plugga vidare efter sommaren. I februari åkte jag in till Stockholm för ett förberedelsemöte på Cultural Care. De blev avgörande för mitt beslut. Berättelserna som dom före detta au pairerna berättade lockade mig nå enormt, de här va verkligen något jag ville uppleva.
Våren blev lång med både studentplanerna kombinerat med allt pappersarbete från CC å matchningsprocessen. Men jag visste att de här verkligen var något värt att kämpa för, de fick ta lite tid å vara lite krävande men de skulle ge ett resultat.
Den 12 maj fick jag min tredje å sista matchning. De jag kunde läsa om familjen var för mig perfekt! 4 dagar senare, den 16 maj ringde familjen mig för första gången. Efter samtalet var jag nästintill övertygad om att jag gjort mitt val. Mamman å pappan som jag pratat med var glada å trevliga. En vecka senare skickade jag ett mail till CC, jag hade gjort mitt val å familjen hade redan gjort sitt. Nu var de bara att ta tag i allt som hade med visum, förberedelser, internationellt körkort mm att göra.

Idag sitter jag här, några dagar innan flytten till USA, å jag är nervös. Men konstigt vore de ju annars. Jag är fortfarande lika nöjd över mitt beslut. De här kommer bli toppen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad spännande att du också snart ska åka!! Många som ska åka iväg nu ju!! jag vill också ;P haha :) Lycka till med allt jag kommer följa din blogg :D

2009-08-13 @ 17:15:40
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Anna

jaa jag vet inte ännu, har inte matchat med någon familj ännu, så jag väntar fortfarande på det så får vi väl se^^ haha :)

2009-08-13 @ 18:48:53
URL: http://tredjemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0