Nervous

Sista dagen på campus. De va sorligt å lämna alla, men dom flesta ska jag träffa i New York. Längtar redan!
Idag va en konstig dag. Vaknade på morgonen å hade drömt om att jag kom hem till värdfamiljen. Inget stämde! Dom va för de första inte vita, vilket jag trodde. Dessutom va femåringen lika stor som en ettåring. Jag vaknade alltså väldigt förvirrad den här morgonen. Efter att ha kramat å vinkat hem då till dom andra som lämnade campus me buss så gick jag å Anna å satte oss utanför Molloy Hall i väntan på att bli hämtade. Aldrig för har jag känt en så konstig känsla; ledsen att ha sagt hej då till dom andra au pairerna, nervös, trött, varm, hungrig, glad, förväntansfull.. Jag va verkligen som i ngn slags koma. När sen bilen rullade in som jag förstod tillhörde min värdfamiljen blev jag bara lycklig. Dom kramade mig å pratade på. Alla var så snälla å söta. Redan när vi skulle sätta oss i bilen började flickorna bråka om vem som skulle sitta brevid mig, för de ville dom allihop. Men de va ju bara smickrande för mig =)
Väl hemma blev de rundtur i huset å häng i poolen. Fredag är tydligen lika med pizza night här, så på kvällen kom några släktingar över. Även dom hade en ny au pair för idag; Gabriella från Brasilien, som jag redan träffat på pratat me på campus. De blev pizza, fruktsallad, glass å tårta (har smakat en äkta amerikansk tårta för första gången, de va ingen hit) för hela slanten!
Kan även tala om att presenterna jag köpte kom till användning på en gång!
Jag känner mig redan som en i familjen, å de kommer bli bättre å bättre för var dag. Jag är så glad att jag har sån tur. Här tror jag verkligen att jag kommer att trivas.

Coming up; första födelsedagen hemifrån

Miss you all, take care
love Jessica



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jasa? Jag hade ocksa min forsta amerikanska tart-upplevelse idag, men den var overraskande positiv! Mycket socker dock!

2009-08-22 @ 05:58:22
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Mamma och Pappa

Kul att det verkar bra familj.

Grattis på födelsedagen.

2009-08-22 @ 09:10:32
Postat av: Jenny

Grattis pa fodelsedagen !!!

2009-08-22 @ 15:37:43
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Jenny

Grattis pa fodelsedagen !!!

2009-08-22 @ 15:38:14
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Tamara

Åh vad härligt tjejen att du verkar trivas! :D

Hoppas din födelsedag blir grym!

Love

2009-08-22 @ 17:12:49
Postat av: Sofia

GRATTIS!



Guh va roligt för dig! Låter som du har haft en super bra födelsedag.



Puss

2009-08-22 @ 17:26:30
Postat av: Anna

Åhh, vad kul allting låter. du verkar ha fått det toppen :) Happy birthday in America!! Hoppas vi alla ses snart i NYC :)

2009-08-23 @ 03:09:37
URL: http://americananna.blogg.se/
Postat av: jess

tack tack tack! you guys makes me sooo happy

2009-08-23 @ 07:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0