Let me tell you a little something

Okej, jag tänkte berätta lite om USA för er.. Till å börja me har jag alltid funderat över skoregeln här. När man tittar på filmer å serier så har dom alltid skor på sig, å en gång när jag tittade på Extreme Makeover Home Edition så blev dom förvånade när en familj tog av sig skorna i hallen. När jag kom in i huset här blev jag väldigt förvirrad. Ska jag ta av mig skorna eller inte? Så jag tittade på alla andra, å dom hade sina skor på medan dom traskade in i huset. Så mina fick oxå stanna kvar på fötterna. Senare frågade jag mamman om dom alltid har sina skor på. Å tydligen så har dom de. Den här familjen har iofs klinkers på golvet å inte mattor. Men ändå, hur bra kan de vara för fötterna? Thank god for flipflops!
En annan sak vi har diskuterat är olika matvanor. Här tycker dom de är konstigt att ha ketchup på pasta, att ha ketchup å senap på korven.. I Brasilien har man tex ketchup på pizzan! Å då pratar vi om när den är klar å redan har tomatsås i botten. Frukosten här kan bestå av i princip vad vi skulle kalla godis i Sverige. De kan innehålla alltifrån choklad till tonvis me socker. Själv håller jag mig nu till naturell non fat yoghurt me blåbär å ngn form av cornflakes å nötter.
Här kör dom flesta bilar me automat, å de har jag oxå undrat över. Varför? Men jag tror jag vet varför nu. De finns rödlysen å stoppskyltar överallt, så om man skulle köra manuellt skulle man slita sönder både koppling å växelspak.
När man ska tanka så behöver man inte ens gå ur bilen. Allt man gör är att säga hur mkt man vill tanka för å om man ska betala cash or credit. Sen finns en lite springpojke som ordnar allt åt dig.

De va lite av dom saker som jag verkligen har lagt märke till här under mina 6 dagar.  De märks verkligen att vi lever så långt ifrån varan för de här är verkligen en helt ny värld för mig.
That´s it for tonight!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: teodor

din blogg är skön, detta ska följas.

hoppas du har det nice :)

2009-08-27 @ 19:17:24
URL: http://drgeng.blogg.se/
Postat av: jess

åh nej va glad jag blir =)

jag hoppas verkligen du vill följa den!

jag har de toppen, tack =) hoppas du oxå har de bra!

2009-08-28 @ 03:06:49
Postat av: Mamma

Jag håller faktiskt med Teo! Du är duktig å skriva. Puss å kram

2009-08-28 @ 15:54:46
Postat av: jess

you make me so happy =)

puss å kram

2009-08-29 @ 05:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0