I got a feeling

Here in the U.S. the kids call me Jessjess
Idag åkte jag in till NYC me ex-au pairen å hennes två kompisar. Helt galet va man lär känna folk fort här. Jag menar, hemma har man ju allt så säkert. Man letar inte nya vänner för man vet att man har sitt på de torra. Men här är de annorlunda. Den enda jag känner är mig själv. Jag har kommit nära människor här fortare än jag någonsin lärt känna någon förut. Men de är en bra sak. Jag har redan blivit mer framåt å öppen. Fortfarande lite blyg, men that is a working progress. Vi åkte iaf till NYC idag för å shoppa. Vi var bland annat på forever 21, victorias secret, tiffanys & co å lite andra butiker. Jag fick lära mig lite om subway-systemet här oxå, vilket var nödvändigt för mina framtida shoppingresor.
När vi kom hem hann vi bara med en snabb uppfräschning sen skulle vi iväg till en restaurang för avskeds å välkomst middag med hela värdsläkten. Vi hade riktigt trevligt. Önskar jag kunde lägga upp bilder på familjen, så alla där hemma fick en hint av hur underbara dom är här.
Nu sitter jag här på sängen å bloggar å tittar på medans ex-au pairen packar ihop sina resväskor. Dags för mig att flytta in på riktigt. Kommer sakna henne, hon är så himla mysig. Nu har jag även fått lite kläder å saker av henne att fylla lådorna me här i mitt nya rum.

Kan tala om att jag hade min riktiga bagels-premiär idag oxå, dom andra gångerna räknas inte. A toasted bagel with cream cheese. Åt även amerikansk strawberry cheescake idag till efterrätt. Den va sjukt gott, men ack så mättande!

Här kommer bilderna jag lovat länge, länge... Är blandat ända från campus fram till idag. Enjoy!

Miss you all, take care
love Jessica



Jag å Jenny, världens sötaste. Bilden är bara så charmant ;)


Första gången i NY


Frihetsgudinnan på håll från färjan till å från Staten Island


Jessica, Jenny å Malin J


Anna, Filippa, Jessica, Jenny, Malin H å jag


American blueberry pancakes


Min födelsedagstårta


Jag på Times Square


Jag i min nya klänning (Jenny ville se den..) =P

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, charmant <3 Dock Jessica, bilden var ju Ocharmant!!! Men vem tusan bryr sig om att vara fin pa bild, egentligen?



Vad himla fin klanningen var! Vart ar den ifran?



Jobbar du nasta helg? Kram

2009-08-24 @ 05:11:16
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: jess

äsch vi ser alltig bra ut ;)

tack så mkt! hittade den på century 21 när jag va där igår =)

jag vet inte riktigt. den här veckan är inte direkt schemalagd för mamman å pappan jobbar inte så mkt just för att bebisen kommer vilken dag som helst.. hör av mig när jag vet!

kram

2009-08-24 @ 05:34:29
Postat av: Camilla

Känns såå skönt att höra att du har det bra! Saknar dej här hemma. Måste verkligen se till att hälsa på dej. USA, New York.. ALLT verkar underbart! :) Känns så overkligt att du är så långt borta.



Känns enklast att nå dej här på bloggen.. men Felix har lovat mej att han ska fixa skype på min dator. :)



Puss och kram vännen <3

2009-08-24 @ 11:00:37
Postat av: jess

jag saknar dig oxå vännen! jaa de måste du verkligen, ta me dig mor din å kom nu i höst å se en broadway musikal eller ngt å hälsa¨på mig samtidigt =)

nej jag fattar de inte heller, att jag är här å ska vara här så länge. men de kommer gå fort, de säger alla.

va bra, för skype är grymt! =)

ha de så bra, puss å kram <3

2009-08-24 @ 14:14:37
Postat av: Mamma

Klänningen är jättefin på dig! Älskar dig! Ha de bra.

2009-08-24 @ 19:33:26
Postat av: jess

tack mamas =)

älskar dig oxå!

2009-08-25 @ 04:25:14
Postat av: naliie

åh vad kul att du trivs så bra :D Och redan har fått nya vänner :D kan ju inte bli bättre :)

2009-08-25 @ 14:26:18
URL: http://naliie.blogg.se/
Postat av: Sussi

SÅ söt. Ja vi kommer, ska spara och spara. Kramen

2009-08-25 @ 23:17:28
Postat av: jess

ska ni?? jag hoppas verkligen de! =)

kramar

2009-08-27 @ 01:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0