I <3 New York

NYC idag va toppen, men sjutton så varmt! Solen gassade som aldrig förr! Efter en promenad till Central Park me mina tre vänner; en brasilianska å två tyskor, slog vi oss ner på gräset för å njuta av solen å utsikten. Den parken är verkligen ljuvlig. Jag å gabi tröttnade efter ett tag å tog oss till Forever 21 för lite shopping. Jag köpte mig en klänning, en väska å ett hårband. Jag kan inte lämna city utan att ha köpt åtminstone ngt..
De finns så mkt å se å göra i den här staden. Å vissa säger de bara för att alla andra gör de, men jag menar de verkligen; I LOVE THIS CITY!
Gick förbi biblioteket där Carrie å Big ska ha sitt bröllop i satc-filmen. Kan tala om att jag rös när jag stod där å jag visste att dom varit där å spelat in. De må låta töntigt men jag är verkligen förälskad i den serien å filmen.. Jag rös i hela kroppen å lämnade platsen me ett stort fånigt leende på läpparna.

Så, hur amerikansk är jag egentligen efter två veckor?
-jag äter onyttigt
-jag kör bil nästan överallt
-jag har ett amerikanskt bankkonto

På en skala från 1-10 så skulle jag nog säga att jag är en 2:a.
Jag ska bättra mig både vad gäller att ta bilen å att äta onyttigt. Men vadå? Måste ju prova allt den första tiden ;)
Kan tala om att macka me peanut butter å sylt inte är ngt för mig, å jag må älska starbucks men deras iced coffe faller mig inte i smaken!


Miss you all, take care
love Jessica



                           Jag på bron i Central Park

                        
                                    Dagens inköp
(gillar inte såna här "titta va jag har köp" -bilder, men Jenny ville se dom) ;P

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh, klanningen verkar jattefin och vaskan var ju assnygg. Och tss, "titta vad jag har kopt"-bilder ar ju det basta ;) Vilken himla fin bild pa dig forresten. Snart maste vi ju aka till NYC och ga till Carries trappuppgang samt se utsidan av Vanner-huset? :D

2009-08-31 @ 05:57:43
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: ellinor

rösta på mig i den här tävlingen: http://parisaax.blogg.se/2009/august/dom-har-personerna-kan-ni-rosta-pa.html#comment så skulle du vara jätte söt! jag är nummer 12 :)

2009-08-31 @ 06:14:24
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: tilda

Jag älskar också den staden! Jag kan snart inte klicka mig in på din blogg mer för jag blir avundsjuk varje gång! Jag ska på arbetsintervju nästa vecka för ett företag i Gävle, får jag det då råder det inga tvivel! Spara pengar till Nevvan, hell yeah!



Låter som du hade en toppen dag, fin klänning sötis. Puss älskar dig!

2009-08-31 @ 11:36:48
Postat av: jess

jenny; tack gullunge! självklart ska vi besöka carries trappa å kika på vänner-huset! men vi måste åka på sex ande the city turen oxå ;)

tilda; ett extrajobb eller? vad för företag? =) hoppas de går bra då så pengarna kan börja rulla in på resesparkontot! tack så mkt gumman, älskar dig <3

2009-08-31 @ 13:48:11
Postat av: oavundsjuk

Jag har just läst igenom hela din blogg. hade typ aldrig läst den förut.. Men det måste man väl typ börja med nu, för du verkar ju trivas där och kommer säkert stanna ett tag till. Absolut inget jag tycker du borde göra men men.



Visst det är lite kallt i sverige ibland men det har du klarat av i 18 år innan så det är ju inget att skylla på.



Jag läste även att du va och shopade kläder på något ställe men det finns gott om sånt här me, vad sägs om ullared? Det är mycket närmare dit än till USA.



Det där snacket om upplevelser förstod jag inte heller. Det finns mycket fina saker här i sverige. försök att hitta Idre Fjäll i USA du.



Och det du sa me att det är så speciellt att köra bil i USA.. Har du aldrig kört bil på Torö vägen en regning onsdag? Då kan man köra hur man vill, tex Baklänges, höger sida, vänstersida, raktfram.. ja hur man vill helt enkelt.



nää jag förstår iallafall inte charmen med det hela.

hmmm säger så här, 10tusen om du kommer hem igen kusin! :(

2009-08-31 @ 18:10:21
Postat av: Syster

Jag måste säga att ja håller helt me min kära kusin. Hade inte kunnat säga d bättre själv

2009-08-31 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0