Här händer de grejer

Fick precis tillsägelse om dålig uppdatering.. Jag ber om ursäkt för de, men de har varit fullt upp. Igår körde jag för första gången i amerikansk trafik. De gick riktigt bra, men alla här är rätt hetsiga å dessutom är de så mkt filer, stoppskyltar å rödlysen. Vi körde runt lite så jag fick se barnens skolor å släktingars hus. Efter de lämnade vi ex-au pairen på flygplatsen, å sen åkte vi hem å bada i poolen. Efter en middag vid poolen åkte vi å handlade inför barnens skolstart. Jag antar att allt gående i affären tog ut sin rätt. Jag hann inte mer än komma ner i mitt rum å ta en snabbdusch förrän mamman ropade på mig. Jag blev lite nervös för hon lät så allvarlig på rösten å började gå igenom saker i mitt huvud som jag möjligen kunnat göra fel. Men när jag kom upp insåg jag att ngt annat var ¨på gång. Mammans vatten hade precis gått. De var dags. Jag stannade hemma med "8" å "5". Vi hade en sleepover i mitt rum medans resten åkte till sjukhuset. Runt 3 på natten tror jag klockan var, ringde pappan mig å berättade att bebisen kommit. Allt hade gått bra å dom fick en pojke. Helt fantastiskt! Längar tills dom får komma hem med honom.

Nu har jag varit i USA i en vecka. Känns som jag varit borta så mkt längre, minst en månad. Men från å men nu kommer nog tiden gå fortare när barnen snart börjar skolan å vi kommer in i rutinerna. Jag undrar om de bara är jag som tycker de känns som jag varit borta länge.
I förrgår kväll pratade jag me mamma å pappa på skype. De kändes riktigt konstigt att prata svenska med ngn som förstod. Jag hade inte pratat svenska sedan fredagen då. Däremot har jag fått fler komplimanger för mig engelska. Många säger att jag pratar väldigt bra för att ha varit här så kort tid. Sånt gör mig glad =)

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad spännande! Hälsa å gratta dom, jätteroligt att de blev en pojke. pussar å kramar

2009-08-25 @ 16:17:18
Postat av: Anna

Klart att man alltid blir glad när man får sånna komplimanger :D

Vad roligt med bebisen också :)

2009-08-25 @ 16:18:31
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Fahlan

Vad roligt att allt gått bra för dej,skönt att höra att du "fått" en bra familj. Önskar dej lycka till med allt ,och du kan va lugn, jag tar hand om mor din på jobbet, när hennes saknad efter dej blir för stor.....Va nu rädd om dej, och lev livet over there.

2009-08-25 @ 17:57:07
Postat av: Jessica

Jag håller med om att det känns som man varit här hur länge som hellst! Vad kul att bebisen kommit :)

Du får berätta allt när vi ses!

2009-08-25 @ 20:13:52
URL: http://jessicasworld.blogg.se/
Postat av: Sussi

Så kul allt låter, blir glad =)Du är toppen!

Hälsa från mig också och gratta.

Stor KRAM / Sussi

2009-08-25 @ 23:12:20
Postat av: Jenny

Helt galet hur lang denna vecka varit !! Min hjarna ar dod av intryck. Har dessutom inte sovmorgon forrens pa lordag, sa lar ju vara som en zombie resten av veckan! Hoppas att du har det fint! Forresten, ar du ledig nagon dag naste helg?

2009-08-26 @ 01:15:55
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: mickis

saknar dig <3

2009-08-26 @ 01:21:17
Postat av: jess

tack allihopa!

jag ska hälsa å gratta =)

2009-08-27 @ 01:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0